دو کپسول معجزه گر

داروی معجزه گرمشکلات منابع انسانیهمیشه در مقوله منابع انسانی، خیلی ها در جستجوی درمانهای کوتاه مدت و معجزه گر با اثربخشی ملموس هستند. چیزی که تقریباً غیر ممکن است. قبلاً هم در این مورد نوشته ام. (اینجا)

اما خوشحالم که به شما اطلاع بدهم اخیراً در یکی از آزمایشگاههای معتبر جهان، احتمالاً جایی در سوئیس، دو داروی معجزه آسا کشف شده که بسیار برای این دسته از دوستان کارآمد خواهد بود.

این دو کپسول معجزه گر، در واقع دو کار ساده است که باید شما به عنوان مدیر سازمان انجام دهید:

  1. فهرستی تهیه کنید و در آن نام تمام کارکنانی که بیش از ۳ ماه است از آنها هیچ نظری، عقیده ای، اعتراضی، تعریفی، گله ای… نشنیده اید را یادداشت کنید. این افراد نیازمند آن هستند که فوراً با آنها تماس گرفته شود، کمی با آنها صحبت شود، حرفهایشان، بدون آنکه قصد پاسخ دادن داشته باشید، جداً شنیده شود.
  2. به تمام همکاران خود بخشنامه کنید، که هر کس موظف است در ابتدای هر هفته، یکی از رفتارهای (دقت کنید، رفتار،‌ نه فعالیت) خود را که در طول هفته قبلی انجام داده و آن را مستحق تشویق (فقط تشویق، تنبیهی ها داروی دیگری دارند :-)) میداند، به مافوق مستقیم خود، ارائه کند. شخصی را مسئول نظارت بر انجام این کار نمائید و بخواهید که فهرست تمام رفتارهای گزارش شده را به شما ارائه کنند.

این دو کپسول را صبح و ظهر و شب،‌ قبل یا بعد از غذا به سازمان بدهید که میل کند، بعد از یک ماه،‌ نتیجه را ثبت و گزارش کنید.

از شوخی که بگذریم، واقعاً اثر دارد،‌امتحانش هم خیلی ساده است.

داروی سوم هم در راه است…

سربلند باشید

اگر مفید بود، عضو شوید و یا به اشتراک بگذارید

برای آشنائی با کاربرد عملی این نوشته ها، در سازمان خودتان، روی عناوین زیر کلیک کنید:

جذب و استخدام

یافتن فرد مناسب برای سمت مناسب و در زمان مناسب، دغدغه اصلی در مرحله جذب و استخدام است. ما در این مرحله همراه شما هستیم و به کمک ابزارهای کارآمد یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری به شما پیشنهاد میکنیم.

انگیزش و نگهداشت

وقتی افراد مناسب را انتخاب کردید، بر سر حق الزحمه هم به توافق رسیدید، نگهداشت این کارکنان چندان ساده نخواهد بود. ما امیدواریم بتوانیم همراه شما باشیم تا با پرهیز از سعی و خطا، ریزش نیروهای خود را به حداقل ممکن تقلیل دهید.

ارتقا و توسعه

جنبه های مالی، تنها جاذبه های شغلهای سازمانی نیستند. مسیر پیش رو (کار راهه شغلی) و شایسته سالاری برای کارکنان سازمانها چه بسا مهم تر بوده و به آنها انگیزه میدهد که با جان و دل در سازمان بمانند و نقشی در آینده خود ایفا کنند.

عملکرد و مدیریت

وقتی افراد وارد سازمان میشود و به اصطلاح در پست خود مستقر میشوند، با به کارگیری روشهای ساده و توجه به نیازهای مادی و معنوی کارکنان، میتوانید آنها را به گونه ای مدیریت کنید که روابطی برنده -برنده برای دراز مدت میان شما برقرار باشد.


۲ دیدگاه

  1. مهدی می‌گه:

    سلام
    منظورتان از رفتار چیست؟ لطفا اگر ممکن است با مثال توضیح دهید.
    سپاس از مطالب مفیدتان

  2. @مهدی
    سلام
    مثلاً میتواند این رفتار یک پیگیری خوب باشد، میتواند تعاامل موثر با همکاران در یک جلسه باشد، بدون پرخاشگری، بدون انفعال. میتواند کنترل خشم باشد در یک تقابل یا ممکن است یک برنامه ریزی موثر باشد. مستقل از اینکه نتیجه خوب بوده یا بد، اما من رفتار خوبی داشته ام.
    اینها رفتارهای خوبی هستند که ممکن است همیشه نتیجه خوب نداشته باشند، اما توجه دادن به آنها، کمک میکند که مثلاً در جلسات تعامل کنیم، در تقابلها، کنترل داشته باشیم و ….
    سربلند باشید